Speel je mee?

Aantal lessen min. 33 lessen (jaarcursus) of privéles op aanvraag
Tarief €395
Docent(en) Blishta Hoopman
Ooievaarspas Scan de Ooievaarspas en ontvang eenmalig 100% korting. Ga voor de voorwaarden naar www.stichting-trias.nl/ooievaarspas

Altijd al een instrument willen leren spelen? Waag je dan eens aan de ukelele, een instrument waar je instant blij van wordt!

De ukelele is één van de kleinste snaarinstrumenten, ook wel bekend als de ‘springende vlo’. Het instrument heeft vier snaren, waardoor het een stuk eenvoudiger is om te bespelen. In de muziekwinkels kom je ze tegen in allerlei vormen, designs, kleuren en materialen. Onderschat het kleine instrument niet! Je kan er ontzettend veel mee.

In deze cursus leer je elke week alle ins-en outs en de basistechnieken van de ukelele. In groepsverband maak je muziek, leer je noten lezen, akkoorden spelen en speel je leuke ritme spelletjes.

In de les leer je al heel snel liedjes spelen. Dit doen we m.b.v. van het TAB-systeem. Dit handige systeem wordt wereldwijd gebruikt en leert je snel de weg te vinden op de hals van het instrument. Na een paar lessen kan je al wat melodieën (het deuntje) van liedjes spelen. Ook gaan we aan de slag met akkoorden. Dan zijn samenklanken in de vorm van grepen die de onderliggende muziek maken als we een lied zingen. Akkoorden zijn een soort puzzeltjes met meerdere vingers tegelijk op de ukelele. Hou je ook van zingen, dan mag je uiteraard gezellig meezingen tijdens de les.

Gaandeweg worden de vingers steeds sterker en leniger. Dat is het moment om te gaan werken met een vaste zetting van de vingers. Op die manier gaan de liedjes nog soepeler en sneller. Later in het jaar leren we ook noten lezen. We ontwerpen en componeren zelf muziekstukjes. Wat leuk is: iedere leerling mag zelf extra liedjes uitkiezen om te leren.

Samenspel is een belangrijk en gezellig onderdeel. Je leert samen musiceren. Dat houdt in dat je goed naar elkaar en naar het tempo luistert. Om dit te oefenen ga je aan de slag met afwisselende muziekspelletjes. Zo wordt je gehoor ook nog eens getraind.

MAAK JE KLAAR VOOR CURSUSSEIZOEN 2023-2024!
Instromen voor deze cursus is niet meer mogelijk. We verwelkomen je graag op de open dag op 19 augustus 2023. Het rooster staat nog niet online.

Open dag 19 augustus 2023

Wil je op de hoogte gehouden worden?
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief. Je wordt dan automatisch op de hoogte gesteld van onze open dagen, kennismakingscursussen en vakantie activiteiten. Ook zullen we je op de hoogte stellen van ons cursusaanbod 2023-2024.

CURSUSSEN 2023-2024

• Jaarcursus 6-7 jaar (beginners): vanaf woensdag 31 augustus 2022 | 13.50 | 50 min | Blishta Hoopman
  • Jaarcursus 7-12 jaar (meer dan 1 jaar les): vanaf woensdag 31 augustus 2022 | 13.00 | 50 min | Davor Lazic
Trias Music Fest

Altijd al in een band willen spelen? Dat kan! Trias stimuleert groepslessen en sessies. Daarom kunnen muziekleerlingen elke schoolvakantie deelnemen aan de Trias Music Fest (TMF). Spelen in een band draagt namelijk bij aan de onderlinge verbondenheid en stimuleert samenwerking, waardering en begrip voor elkaar.

De cursisten verzinnen een eigen bandnaam, repeteren samen in één dagdeel en werken aan een echte performance. Aan het einde van de dag treden de cursisten op voor het publiek in de studio van Trias. Ouders, broertjes en zusjes mogen komen kijken!

Het is voor de leerlingen natuurlijk heel spannend om 'echt' op te treden. Door de voorstelling direct na de bandsessies te doen, zorgen we ervoor dat de leerlingen goed voorbereid en geconcentreerd zijn. We werken echt naar de voorstelling toe. Zo wordt het voorspelen nog leuker en worden de leerlingen gemotiveerd om vaker te willen optreden.

Dit zijn de data waarin de TMF-banddagen worden georganiseerd:
Herfstvakantie (25 & 26 oktober*): Leerlingen vanaf 1 jaar ingeschreven
Voorjaarsvakantie (28 feb & 1 maart): Alle leerlingen instrumentaal en zang
Meivakantie (25 & 26 april): Alle leerlingen instrumentaal en zang
Zomervakantie (11 & 12 juli): Alle leerlingen instrumentaal en zang

* Alle genoemde data is onder voorbehoud.